Leta i den här bloggen

söndag 20 september 2015

Bollnäs konsthall

Jag hade äran att invigningstala i samband med TorunochHjolmans utställning i Bollnäs konsthall. Efter att jag hade fått samtalet och förfrågan tog det två sekunder och sen hade jag googlat "invigningstal, konstutställning". För vad säger man ...? Jag hamnade snart på en sida där man upplyste om vad man till varje pris skulle undvika att prata om. Dessa var:
Prata inte om dig själv 
Skryt inte om din vänskap med konstnären
Prata inte om själva konstverken
Jag bockade av samtliga, men blev ändå bjuden på vernissage-buffé samt "after-vernissage-vernissage", och med det sagt måste det ha gått hyfsat.




4 kommentarer:

  1. What an honour. This is fantastic artwork. I watched the little video and enjoyed seeing the moving cow. It was so unexpected, delightful, and made me think - the perfect combination.
    I love the photo of you together with the sculptures. You are so dramatic in black, perfect for an art event.
    Congratulations!

    SvaraRadera
  2. Such a honour to be asked to make the speech - I would have been terrified! But of course you will have handled the occasion with great elan, and as always, you look stunning.
    And those wooden figures are brilliant. xxx

    SvaraRadera
  3. This looks wonderful, you looked incredible :))

    SvaraRadera