Leta i den här bloggen

tisdag 5 juni 2012

Tvätt mellan husen

Vernissagen igårkväll. Hur kul som helst. Är glad över att det kom människor och ännu gladare över att det kom många människor. Tack!

Om ni vill höra ett inför vernissagen-reportage på en tjusig dialekt: Lyssna här.
Och kulturchefen, Carina Isaksson sade så fina saker att jag inte riktigt visste hur jag skulle reagera. Kanske skulla ha gjort som mamma, dvs. gråtit en skvätt. Sanne ser hon ut, kulturbossen i Ovanåkers kommun:

Färska grändbilder som inte hann bli med i utställningen dårå:



11 kommentarer:

  1. Underbart. Skulle hemskans gärna ha sett den... men avstånden är lite för långa.. Kul som tusan för dig !!

    SvaraRadera
  2. Hade hemskt gärna kommit!

    Det här inlägget gjorde mig så glad...

    SvaraRadera
    Svar
    1. För att inte tala om vad glad den kommentaren gjorde mig ...

      Radera
  3. Åhhhhh, vad roligt! Jag hade så gärna velat vara där! Tror nog jag "slarvat bort" tid på annat på sista tiden så sista dagarna har varje ledig stund gått åt för att färdigställa Viktorias balklänning. På torsdag ska den ut i ljuset! :) Hur som, vad jag förstår så kommer Tvätt mellan husen att finnas kvar hela sommaren? Ska passa på att kika på den när det lugnat ner sig lite.
    Hoppas många tittar på utställningen i sommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och såååå spännande att få se Viktorias klänning. Röd dårava?

      Radera
    2. Absolut jätteröd! Tack för inspirationen du gav till klänningen redan i vintras! Det blev en djärv modell som framhäver hennes ädlare delar, absolut inget byls... Pippa Middleton med sin lilla rumpa kan slänga sig i väggen! ;)

      Radera
    3. Och nu har jag sett rumpan!

      Radera
  4. Grattis Ulla-Marie, och jag instämmer med föregående att jag hade väldigt gärna velat vara där... Ska se om och när vägarna går förbi Byn om det blir möjligt att se den. Annars får jag i brist på projektledningsmöten hålla tillgodo med denna mycket läsvärda blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du hänger väl i byn då och då ...?

      Radera
    2. Det är rätt sällan... korvmojen, på väg till fäboden i Dalarna blev det en gång, det är nog fem år sen... Du får väl dra igång ett nytt projekt så ska jag försöka sköta mig bättre!

      Radera