Leta i den här bloggen

lördag 19 november 2011

Magasinsgatan

Göteborgs bästa gata som såg till att jag inte svalt ihjäl i juni 1989 (kanske inte gatan i sig, men på Café Magasinsgatan som egentligen hette, Tre koppar ... eh?). Gatan där jag också fick leka världsvan när jag lyckades köpa vin på systembolaget som 19-åring. I hörnet finns favorit-butiken Prickig katt, med den förtjusande ägarinnan, Malin.
Lite längre bort finns Pop Boutiqe där jag gjorde ett dumt "icke-köp" igår. Skulle förstås ha köpt jetset-väskan trots de trasiga öljetterna eftersom den skulle ha passat så bra till jetset-pälsen från Miss Ragtime.
Jag är sällan i Göteborg, men jag hittar alltid nåt på Miss Ragtime ... även när jag inte ska (ju). För två år sedan dena cape:
Mitt första Miss Ragtime-köp - klänningen som min svärmor kallade "rasande snygg".
Hösten 2007 - dessa glasögon som inte bara var perfekt 80-talsglammiga, utan som där och då hade min styrka. (!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar